سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

هنگامی‌که در‌به‌در دنبال یک جای پارک خالی می‌گردید تابلوی حمل با جرثقیلی که روی آن یک کیسه‌مشکی کشیده شده حکم یک آبنبات چوبی را دارد که از عسل هم شیرین‌تر است.

اما هنگام با‌زگشت وقتی با جای خالی خودرو روبه‌رو می‌شوید این آبنبات تلخ   شیرینی یک جای پارک مجانی را می‌گیرد. شاید چنین تجربه‌ای نصیب هر یک از ما شده باشد که با دیدن یک کیسه روی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی تصور کنیم این تابلو از درجه اعتبار ساقط است حال آنکه بعد از جریمه‌‌شدن یا حمل خودرو با جرثقیل متوجه می‌شویم که تابلو‌های روکش‌دار هم می‌توانند چندهزارتومانی روی دست راننده خرج بگذارند.

تمام اینها در حالی است که بسیاری از تابلو‌ها نیز به وسیله این کیسه‌ها به واقع از درجه اعتبار ساقط می‌شوند. بنابراین بهتر است در این مورد به راننده‌ها اطلاع‌رسانی دقیق‌تری صورت گیرد.

نمایشگاه تابلو‌های برق

در تمام نمایشگاه‌های تابلو، دست‌زدن به تابلو‌ها قدغن است و گاهی جریمه‌های سنگینی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود اما به نظر می‌‌رسد در نمایشگاه‌های خیابانی که هر از گاهی اداره برق در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر برپا می‌کند دست‌زدن به تابلو‌‌های برق، مساوی با خطر مرگ است.

با اینکه صحنه‌هایی همچون آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید در بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شود اما سال‌هاست که به جز رسیدگی‌های موردی به این معضل هیچ‌کس مسئولیت از بین‌بردن چنین خطر جدی‌ای را به‌عهده نمی‌گیرد. برای پی‌بردن به لزوم رفع این معضل، فقط کافی است تصور کنیم کسی که دست به این تابلو‌ها و سیم‌های فاقد روکش می‌زند یک کودک از همه جا‌ بی‌خبر است.

مو را از فالوده بیرون بکشید

در فصل تابستان و هوای داغش، خریدن و  خوردن بستنی و نوشیدنی‌های خنک بین مردم  رواج پیدا می‌کند. این روزها تا دلتان بخواهد می‌توانید انواع و اقسام بستنی و نوشیدنی‌های استاندارد و پاستوریزه را در فروشگاه‌ها پیدا کنید اما گاهی بعضی‌ها هوس می‌کنند بستنی و نوشیدنی‌های خنکی مانند بستنی سنتی، آب‌طالبی، شیر‌موز یا فالوده شیرازی و ... راکه به‌صورت باز و نه بسته‌بندی عرضه می‌شوند، بخورند.

اگر در جایی خواستید از این جور خوراکی‌های خنک بخورید نه‌تنها بهتر است دور دستفروشان غیربهداشتی با آن چرخ‌دستی‌ها و سطل آب کثیف را خط بکشید بلکه از فروشگا‌ه‌هایی خرید کنید که در تمیزی و به‌کار بردن مواد تازه به قول معروف مو لای درز کارشان نمی‌رود.

دست‌کم در این نوع مغازه‌ها لازم نیست زیاد نگران سلامتی خود و اعضای خانواده باشید. در غیر این‌صورت یا مریض می‌شوید یا برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید  باید با دقت تمام به گواه ضرب‌المثل «فلانی مو را از ماست بیرون می‌کشد»، مو را از فالوده شیرازی بیرون بکشید.

موش‌ها در پی زباله‌ها

در گذشته  بسیاری از افراد از آمدن موش به خانه‌ هراس داشتند اما با طرحی که شهرداری تهران در سال‌های اخیر اجرا کرده است و پیگیری آن که هنوز هم در محله‌های گوناگون ادامه دارد،

نسل موش‌های خیابانی در حال انقراض است یا دست‌کم کمتر جایی دیده می‌شود که موش‌ها در جوی آب‌ها و زباله‌ها جولان دهند. با وجود این، گاهی کوتاهی به‌خاطر رعایت نکردن بهداشت و گذاشتن بی‌موقع زباله‌ها و همچنین کوتاهی در اطلاع‌رسانی به مرکز سامانه 137 شهرداری پای موش‌ها را به محله باز می‌کند.

برای نمونه یکی از شهروندان با نصب یک برچسب روی تیر چراغ برق به اهالی هشدار داده است که  به‌دلیل وجود موش از گذاشتن زباله در آن محل خودداری کنند ولی با کمی تعمق بهتر بود که این شهروند اینگونه عنوان می‌کرد که گذاشتن بی‌موقع و نرساندن آنها به سطل‌های مکانیزه زباله باعث وفور موش‌ها  و حشرات موذی می‌شود.

کد خبر 110251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز